Urheilutoimikunta

Yhdistyksemme toimii myös urheiluseurana, jossa harrastetaan kilpa- ja kuntourheilua.

Yhdistys on Suomen Paralympiakomitean jäsen.

Toimikunta pyrkii aktivoimaan jäsenistöä osallistumaan erilaisiin liikunta- ja pelitapahtumiin.

Jäsenistöltä saatavien vinkkien ja toivomusten perusteella pyritään järjestämään pelivälineitä ja toivottuja tapahtumia.

Urheilun tapahtumat ja kerhotapaamisten vetäminen toimii vapaaehtoisvoimin.

Iloliikkujamme ja toimikunnan vetäjä Pentti Viinikainen ohjaa mahdollisuuksien mukaan tuolijumppaa kerhotapaamisten alkuun ja toiveiden mukaan myös kuukausittaisten jäseniltojen alkuun.

Kaksi kertaa viikossa harjoittelemme Kuusikon koululla mm. istumalentopalloa, bocciaa ja sisäcurlingia.

Kuntoliikunnassa harrastetaan mm. ohjattua vesi- ja salijumppaa yhteistyössä Vantaan kaupungin liikuntatoimen kanssa.

Lisätietoja:

Pentti Viinikainen, p.050 522 6414

Urheilutoimikunta järjesti perinteisen pinnakilpailun Markkulassa sunnuntaina 05.09.2021!
Lajeina lätkä, puhallustikka, boccian tarkkuus, frisbee, mölkky ja renkaat.

Tässä tulokset:

Naiset:

1. Liisa Mäkelä 96p
  2. Eeva Pitkänen 52p
  3. Raija Hynninen 46p
  4. Alli Lindroos 43p

Miehet:

1. Pentti Viinikainen 111p
  2. Pentti Järveläinen 76p
  3. Kalevi Mäkelä 24p

Onnittelut voittajille!

Urheilutoimikunta järjesti perinteisen pinnakilpailun Markkulassa sunnuntaina 06.09.2020!
Lajeina lätkä, puhallustikka, boccian tarkkuus, frisbee, mölkky ja renkaat.

Tässä tulokset:

Naiset:

1. Sirkka Dahlman 97

2. Liisa Mäkelä 72

3. Raija Hynninen 59

4. Aune Menna 51

5. Eeva Pitkänen 28

6. Alli Lindroos 25

Miehet:

1. Pentti Viinikainen 75

2. Pentti Järveläinen 65

3. Eero Dahlman 61

4. Kalevi Mäkelä 51

Onnittelut voittajille!

Urheilutoimikunta järjesti tarkkuuskävelyn Markkulassa ke 26.08.

Tulokset:

1. Aune Menna - 3 sekuntia

2. Kalevi Mäkelä - 5 sekuntia

3. Pentti Viinikainen - 17 sekuntia

4. Liisa Mäkelä - 54 sekuntia

Onnittelut voittajalle!

28.01. oli sisäcurling-kisat Helsingissä. Kävimme kahden joukkueen voimin pelaamassa ja toinen joukkueista toi mitalit kotiin. Onnea!

Pronssia Tuli!

Lahden kupeessa Liikuntakeskus Pajulahdessa pidettiin Boccian sisäkenttien henkilökohtaiset SM-kilpailut 29.–30.4.2017, missä Vantaan Invaliditkin olivat edustettuina. Tiukan kisataiston jälkeen Jouko Lummeelle lohkesi kisoista pronssimitali. Onnea Joukolle!

Muut kärkisijoitukset menivät niin ikään Eteläisen tai lähinnä Lounaisen Suomen edustajille.  Ensimmäiselle sijalle pääsi Päivi Miettinen Raumalta, toiseksi Onerva Uuttera Mäntästä ja neljännelle Tuija Sinisalo Tampereen seudulta.

- - - -

Tuore SM-mitalisti Jouko Lumme

BOCCIAN HENKILÖKOHTAINEN KILPAILU 24.11.2015 KUUSIKON KOULULLA

Tulokset:

1. Ilmari Hara             11 pistettä
2. Raija Hynninen         9
3. Eero Dahlman           9
4. Sirkka Dahlman         8
5. Pentti Viinikainen     8
6. Jouko Lumme           6
7. Ritva Siren               3
8. Matti Oksanen          2

Kiitos osallistumisesta ja mielenkiitoisesta kisasta!
Pentti Viinikainen 18.12.2015

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

SISÄKURLING-KISA

Sunnuntaina 27.09.2015 yhdistyksemme osallistui Latokartanon liikuntahallissa järjestettyyn sisäkurling-kisaan.

Seitsemästä kaupungista saapui yhteensä yhdeksän nelihenkistä joukkuetta tukiporukoineen. Oma joukkueemme ehti harjoitella ennen kisaa tätä hauskaa urheilulajia vain kolme kertaa. Tästä huolimatta tai juuri siksi joukkueemme pärjäsi oikein erinomaisesti ja sijoittui viidenneksi.

Järjestelyistä vastasi Helsingin Invalidien Yhdistys ry, joka järjesti tarjolle myös syötävää ja juotavaa. Urheiluhalli oli suuri ja lattiapinta tuntui oikein sopivalta tälle lajille.

KATSO LISÄÄ KISASTA ARKISTOSTA!

Ohjeita löydät täältä.

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

TARKKUUSKÄVELY KESKIVIIKKONA 02.09.2015 MARKKULASSA

Tihkusateessa kastuen käveltiin Markkulassa kaksi kierrosta pitkin kävelyteitä yrittäen saada molemmat kierrokset läpi täsmälleen yhtä nopeasti. Kisan voittajalla kierrosten ajan ero olikin vain 2 sekuntia - hieno suoritus. Tarkkuuskävely on mukavan rento tapahtuma, johon kannattaa ehdottomasti osallistua!

Kisan tulokset:

1. Pentti Viinikainen (kierrosten ero 2 sek)
2. Eero Dahlman (6 sek)
3. Aune Menna (25 sek)