SisäKurling-kisa

SISÄKURLING-KISA HELSINGISSÄ

Sunnuntaina 27.09.2015 yhdistyksemme osallistui Helsingissä Latokartanon liikuntahallissa järjestettyyn sisäkurling-kisaan.

Seitsemästä kaupungista saapui yhteensä yhdeksän nelihenkistä joukkuetta tukiporukoineen. Oma joukkueemme ehti harjoitella ennen kisaa tätä hauskaa urheilulajia vain kolme kertaa. Tästä huolimatta tai juuri siksi joukkueemme pärjäsi oikein erinomaisesti ja sijoittui neljänneksi.  Joukkueessamme oli kolme Vantaan Invalidien edustajaa ja yksi henkilö Espoosta täydentämässä oivaa porukkaamme.

Järjestelyistä vastasi Helsingin Invalidien Yhdistys ry, joka järjesti myös tarjolle syötävää ja juotavaa. Urheiluhalli oli suuri ja lattiapinta tuntui oikein sopivalta tälle lajille. Merkittiin rinnakkain viisi rataa - suureen saliin olisi varmaankin mahtunut kymmenenkin rataa. Peli oli mielenkiintoinen ja tilanteet voivat muuttua yllättäen. Yli viisi tuntia kisailua vilahti ohi rattoisasti.

Lyhyt lajin kuvaus löytyy osoitteesta http://www.malike.fi/media/Malike/Pelikoulutus/pelicurling1.pdf

Ja vastaava kuvaus löytyy myös Suomen CP-liiton liikuntapelikansiosta  http://www.cp-liitto.fi/files/853/Liikuntapelikansio_Kevyt.pdf

Lajia on esitelty Curling-lehdessä 4/12 sivuilla 13-14 http://www.curling.fi/files/curlinglehti/2012-04/pdf/curlinglehti-2012-04.pdf

Lyhyt sääntöjen yhteenveto löytyy liitetiedostosta.

TULOKSET

1. Tahkon Veteraanikerho, Hyvinkää

2. Tervakosken Eläkkeensaajat ry

3. Helsingin Invalidien Yhdistys ry (HIY)

4. Vantaan Invalidit ry & Espoo

5. Huittisten Diabetesyhdistys ry

6. Huittisten Reumayhdistys ry

7. Porvoon Invalidit ry (Kurlingketut)

8. Porvoon Invalidit ry (Kurlingkotkat)

9. Salon Invalidit ry (SALI)

Erinomaiset kisat. Viihdyttävä ja koukuttava peli. Lisää tällaisia kisoja!

Jatkossa Vantaallakin harjoitellaan tätä peliä!

Heikki Aulio / Vantaan Invalidit ry 05.10.2015

PDF-tiedostoSisaKurlingSaannot-HIY.pdf (212 kB)