Meillä oli tuparit 11.4., kiitos mukana olleille!

24.4.2024

MARKKULAN SANEERAUSTA JUHLITTIIN TUPAREILLA 11.4.

Vantaan kaupunki saneerasi Vantaan Invalidit ry:n perinteikkään toimitilan Tikkurilassa ja yhdistys pääsi juhlistamaan tapahtumaa uudistetuissa, valoisissa tiloissaan kakkukahvien kera. Markkulan tupa olikin pullollaan vieraita, vaikka useimmat toki olivatkin vanhoja tuttuja toisilleen. Mukana iloa pitämässä olivat muiden mukana myös yhdistyksen kunniapuheenjohtaja Taisto Ojansivu ja tämän jutun kirjoittaja, ennen jäsenlehtenä ilmestyneen Invaviestin toimittaja Jouni Kaukonen.

Vantaan Invalidit VANIN ry:n puheenjohtaja Eeva Pitkänen toivotti kaikki vieraat sydämellisesti tervetulleiksi toimitila Markkulan uudistuksen jälkeisiin tupaantuliaisiin. – Nyt on viime vuoden puolella aloitettu remontti tehty, kauan se kesti, kertoi Eeva. Nyt on jälleen päästy aloittamaan normaali yhdistystoiminta. - Olemme todella kovasti kiitollisia, että kaupunki on tehnyt meille tällaisen remontin, painotti tämän toimikautensa jälkeen väistyvä puheenjohtaja.

Keväinen iltapäivä Markkulassa kului muistellen ja jutustellen. Markkulan ulkoinen ilme idyllisenä keitaana Tikkurilan Väritehtaan vieressä oli säilytetty tuttuna entisellään, mutta sisätilat ovat nyt ilmeeltään raikkaan modernit, vaikka kaakeliuunikin on paikallaan. Kohennettuja tiloja kelpaa vuokrata, joten Markkulan ylläpitoon tarvittava rahoitus on yhdistyksen omalta osalta turvattu.

Takavuosina Vantaan Invalidit VANIN ry. järjesti lentäen tehtäviä ulkomaanmatkoja, mutta jäsenkunnan ikäännyttyä kaukomatkat ovat saaneet väistyä lähimatkailun tieltä. Tänä keväänä yhdistys järjestää laivamatkan Tallinnaan 17.5. Mukaan mahtuu 12 pyörätuolia käyttävää, penkkipaikkoja on 18. Tallinnassa on bussikuljetus Türiin ja Suomeen palataan vielä samana iltana kello 21. Tälle matkalle ilmoittautuminen on jo päättynyt, mutta tulevaisuudessa järjestetään varmaan suosiota saaneita matkoja uudelleen. Markkulassa muistelimme vielä yhdessä vanhoja aikoja. Yhdistyksen jäsen Pertti Osolanus soitti tilaisuuden juhlavaksi lopuksi foboella Edvard Griegin keväisen kappaleen.

Perinteinen Vantaan Invalidien Pihatapahtuma järjestetään sunnuntaina 26.5. klo 11–15 Markkulassa. Sateen sattuessa siirrytään sisätiloihin. Lisäksi ensi lauantaina, 27.4. on luvassa ohjelmallinen Naisten päivä ja syksyllä enemmän Invalidiliiton paikallisten jäsenyhdistysten välistä yhteistoimintaa.

Jouni Kaukonen

Tarjolla oli suolaista ja makeaa. Nämä hienot ja maistuvat voileipäkakut oli tehnyt meidän ihana jäsen Sisko Osolanus! Kiitos Siskolle! Kaikki meni, eikä ihme!  Kiitos kaikille, jotka olitte mukana juhlistamassa remontin valmistumista!