Huawei teknologiaa pyörätuolikäyttäjien aktiivisuuden seurantaan

16.1.2024

Hei,

Huawei Technologies Oy (Finland) Co., Ltd:llä on ilo kutsua teidät tutkimusprojektiin, jonka tarkoituksena on kehittää älykelloon mittaus- ja seurantatoimintoja, jotka mittaavat työntöjen määrää ja energiankulutusta pyörätuolilla kelatessa. Tavoitteenamme on luoda ratkaisuja, jotka auttavat seuraamaan ja edistämään pyörätuolilla liikkuvien ihmisten fyysistä aktiivisuutta. Tutkimukseen osallistuminen on täysin vapaaehtoista ja voitte halutessanne lopettaa osallistumisenne missä vaiheessa tahansa, eikä syytä tarvitse kertoa.

Ketkä voivat osallistua?

Etsimme 18-55-vuotiaita miehiä sekä naisia, jotka aktiivisesti ja itsenäisesti käyttävät manuaalista pyörätuolia. Osallistujan on pystyttävä kelaamaan yhtäjaksoisesti vähintään 10 minuuttia. Tutkimukseen ei voi osallistua jos on diagnosoitu sydän- tai verisuonitauti, korkea verenpaine, tai yläraajan nivel- tai lihasongelmia.

Mitää pitää tehdä?

Tutkimuksessa mitataan hengitysmaskin avulla perusaineenvaihduntaa ja lisäksi työntöjen määrää ja energiankulutusta pyörätuolilla kelattaessa eri nopeuksilla tarkoitukseen tehdyllä juoksumatolla. Testissä kelataan niin kauan kuin testihenkilö jaksaa, mutta kuitenkin vähintään 10 minuuttia. Testi kestää tyypillisesti kokonaisuudessaan 1-1.5 h mutta kannattaa varata 2 h varmuuden varalta. Testin jälkeen tarjoamme pienen välipalan.

Milloin ja missä?

Mittauksia tehdään 15.1. - 22.2.2024 välisenä aikana arkiaamupäivisin Huawei Health Labissa. Käyntiosoite: Porkkalankatu 13 F, 00180 Helsinki. Jos tarvitset apua paikallesaapumisessa ilmoittakkaa siitä yhteydenotossa ja järjestämme kyydin tarvittaessa.

Mitä muuta?

Osallistujille annetaan 100€ arvoinen palkkio.

Yhteydenotto

Jos olette kiinnostuneita osallistumaan tutkimukseen tai haluaisitte lisää tietoa voitte ottaa yhteyttä Projektivastaavaan.

Projektivastaava: Xiaowei Ståhl (Ojanen)

Sähköposti: xiaowei.ojanen@huawei.com