Playa De La Americasissa

TERVEISET AURINKOISELTA TENERIFFALTA – PLAYA DE LA AMERICASISTA (Invaviestissä 2016-3)

Lomamatkan järjesti Aurinkomatkat maaliskuussa 2016, lennot ja kaksi viikkoa hotellissa, kahden hengen huone. Lennot hoiteli Finnair.
Hinta noin 1250 euroa/henkilö.
Matkakohde Playa de la Américas Teneriffalla.
Huoneistohotelli Parque La Paz.

Me kaksi onnellista reissaajaa saimme viettää kaksi rentouttavaa, aurinkoista viikkoa Playa de la Américaksella. Matka alkoi mukavasti Vantaan lentokentältä. Meidät ohjattiin sujuvasti matkalaukkujen buukkauksen ja turvatarkastuksen jälkeen portille, jonne Esa sai jättää pyörätuolin lentokoneeseen siirtyessään.

Paikat koneessa olivat ahtaat, mutta palvelu oli ystävällistä ja matka sujui ongelmitta, mukavasti. Teneriffalla meitä odotti lämmin sää ja iloiset, ystävälliset matkaoppaat.

Hotellissa meidät oli sijoitettu neljänteen kerrokseen! Ilmeisesti vammaishuoneet oli varattu vaikeammin vammautuneille. No, hissi pelasi ja mahduimme siihen juuri ja juuri tuolin kanssa. Huoneet olivat ihan ok, vaikka oviaukot olivat liian kapeat pyörätuolille. Ovia poistamatta ei vessaan eikä makuuhuoneeseen tuolilla päässyt. No onneksi se ei meille ollut ongelma, kun Esa pystyi liikkumaan ilman pyörätuoliakin. Olihan vastapainona parvekkeelta ihana näkymä kaupungin yli merelle! Sieltä iltaisin ihailimme auringonlaskua.

Américasissa on tehty paljon katujen parannustöitä, joka helpotti pyörätuolilla liikkumista. Kävimme myös ”purjehdusmatkalla”. Tosin laiva, iso vanha puinen purjehdusalus kulki nyt koneen voimalla. Veneeseen piti kuitenkin päästä aivan itse - pyörätuolin kyllä nostivat mukaan. Merellä näimme upean maiseman lisäksi pullovalaita ja delfiinejä.

Ruoka oli hyvää ja edullista, palvelu ystävällistä joka paikassa. Suosittelemme matkakohteeksi!

Leena Pehkonen ja Esa Tiainen