Makeaa Fazerilassa

MIEHET MAISTELEMASSA MAKEAA FAZERILLA

Miesten Juttu järjesti makean maittavan iltapäivän torstaina 08.12.2016 FAZERILAn uudessa asiakaskeskuksessa. Uusi ja moderni rakennus houkutteli noin 20  kävijäämme tutustumaan FAZERin historiaan ja nykypäivään oivan oppaan opastamana.

Rakennuksen keskellä sijaitsevassa lasiseinäisessä kasvihuoneessa rehottaa lukuisia makeiden tuotteiden tekemisessä käytettäviä kasveja, jotka eivät menesty Suomen luonnossa. Kukkiva kaakaopuu ja lukuisat maustekasvit viihtyvät lämpimäsää, kosteassa ja valoisassa ympäristössään. Meillä kävijöillä taaskin oli hikiset paikat.

Opas kertoi mielenkiintoisia asioita Fazerin historiasta ja siihen liittyvistä henkilöistä. Perehdyimme myös perheyrityksen nykytilanteeseen ja maistelimme makeita tuotteita. Kaupasta löytyy aivan hillitön valikoima Fazerin  - kuinkas muuten - tuotteita! Pääsimme katsomaan tehtaiden sisäpuuolta VIRTUAALILASEILLA. Näyttipä mainiolta, aivan kuin olisi ollut tehtaan katon rajassa katselemassa kolmiulotteisesti eri puolille tehdassalia. Kannattaa kokeilla!

Kaupastelun jälkeen saimme vielä nauttia maukkaan lounaan. Oli maittavia täytettyjä paparikoita , possua, vihanneksia ja paistettuja perunalohkoja. Ja jälkiruoaksi vielä hedelmää.

KIITOS Miesten Jutulle ja Invalidiliiitolle makeasta tapahtumasta!

Heikki Aulio 13.12.2016