Luopumisen tuska -taidenäyttely

MINNA MARTTINEN: LUOPUMISEN TUSKA
ke 10. – su 21.8.2016, avajaiset ti 9.8.

MINNA MARTTINEN: LUOPUMISEN TUSKA ke 10. – su 21.8.2016
Avajaiset tiistaina 9.8.2016 klo 17-19.

”Me kaikki joudumme luopumaan elämämme aikana asioista. Luopuminen koskettaa jokaista. Itse olen joutunut sairauden takia luopumaan paitsi toimintakyvystä, myös mm. hevosharrastuksesta ja unelmatyöstäni kätilönä. Käsittelen töissäni luopumista. Näyttelyn lopputulos yllätti itseni. Näen ympärilläni unelmia. Unelmia menneestä, tai unelmia siitä mitä olisi voinut olla. Toisaalta sidotut kädet kuvaa toimintakyvyn heikkenemistä. Kun haluaisi tehdä niin paljon enemmän. Maalaukset voi myös nähdä muistoina. Muisto lumessa ravaavasta hevosestani, kun ratsastin ilman satulaa viimeisiä kertoja lumen pudotessa hevosen takamukselle. Vain ratsastaja puuttuu. Muisto synnyttämisestä, pienestä vauvasta, synnyttävän naisen hoitamisesta. Muistot ovat utuisia tuulahduksia menneestä. Käsien toimintakyvyn heikkeneminen tuntuu kuin kädet olisivat sidotut.

Ajan edetessä tekniikkani on muuttunut. Käsiini koskee. Väsyn helpommin. Välineet ovat vaihtuneet. Käytän maalatessa sormiani yhä enemmän. Töistä tulee utuisia, kuin unelmat.”

Minna Marttinen

Näyttely on avoinna ti-pe klo 11-18, la-su klo 12-16.
Taiteilija paikalla la-su klo 12-14

Galleria Art Kaarisilta