Leinikin avajaiset

Leinikkitie 22:ssa avattiin knsalaistoiminan keskus LEINIKKI.

Se korvaa Violan, jossa olemme aiemmin mm. pitäneet yhdistyksemme kokouksia.

TIlat vaikuttavat hyviltä, väkeä mahtuu vuosikokoustemme verran. Täällä tulemme järjestämään ainakin kokouksiamme.

Valitettavasti sissäänpääsy EI OLE aivan ESTEETÖN. Ulko-oven kynnys on liian korkea ja ulko-ovi liian raskas.
Jos olet jotenkin päässyt pyörätuolilla tuulikaappiin asti, niin jalkatukesi törmäävät sisempään oveen, joka aukeaakin sinuun päin. Ei onnistu. Tarvitset avustajan pitämään ovia auki ja tönimään pyörätuoliasi sisään.

Hissin painiketta täytyy painaa koko ajan, kunnes saavut oikeaan kerrokseen. Onnistuu vain, jos kätesi toimivat ja jaksavat. Kun peruutin yläkerrassa hissistä ulos, niin yllättäen vasen lapaluuni törmäsi johonkin kovaan ja terävään - auts. Siinäpä olikin seinästä ulkoneva metallinen sammutusletkun kaappi. No nyt kun tuon esteen tunnen, osaan kurvata hissistä vinoon ulos.

Muuten oli hyvin tilaa. Vessaa ei käynyt katsomassa - lieneekö esteetön?

Avajaisissa saimme muutaman puheen lisäksi nauttia purtavastakin. Ja pianon ja laulun yhdistelmästä. Kiitos kaupungille, esiintyjille ja kaikille järestäjille.

Heikki Aulio 29.05.2016