Kylpylässä Virossa

Kylpylämatka Tallinnan Viimsiin (Invaviestissä 2016-3)

Vietimme oikein mukavan viikon Tallinnassa kylpylä Viimsissä huhtikuun alussa. Sää oli suotuisa ja kevät jo hyvällä alulla. Matka Tallinnan satamasta kylpylään kesti alle puoli tuntia, joten matkustamiseen Viron puolella ei mennyt paljon aikaa.

Perillä meitä odotti siistin näköinen kylpylä Viimsi ja mukavan tilava 2 hengen huone. Suurimmalle osalle joukostamme oli varattu lääkärin aika jo iltapäivän kuluessa. Saimme esittää toivomuksia hoitojen suhteen, joita oli viikon aikana yhteensä 18. Hoitoihin sisältyi joka aamuinen vesijumppa, mutta muut hoidot olivat ihan henkilökohtaisia.

Olimme varanneet puolihoidon ja siksipä tankkasimme aamulla hyvin, että jaksoimme odottaa päivällistä, joka alkoi klo 17. Yleensä menimme hoitojen jälkeen tai niiden välissä päiväkahville kaupungille tai kävimme kylpylässä sijaitsevassa Lasten Keskus-kahvilassa.  Kahviloita oli lähes kaikissa ostoskeskuksissa ja siinä kahvilla käydessä tutustuimme kauppojen tavaratarjontaan. Monet tavarat olivat edullisempia kuin Suomessa, joten ostoksia tuli tehtyä jonkin verran. Kahviloissa oli tarjolla edullisia ihania leivonnaisia, sekä suolaisia että makeita.

Normaalien pakettiin kuuluvien hoitojen lisäksi kustansimme itsellemme mm kampaajan, käsi- ja jalkahoidon sekä magneettihoidon. Oli mukava hemmotella itseään, kun kerrankin kaikki tuo oli saman katon alla ja kummasti se lisäsi loman tuntua. Olimme kyllä tyytyväisiä päivittäin saamiimme hoitoihin, mutta esim. hierontaa kun oli vain 20 minuuttia, niin se tuntui aina loppuvan kesken liian aikaisin.
Mielestämme kylpylä oli suunniteltu hyvin esteettömäksi, vaikka itse emme käyttäneet pyörätuolia tai muita apuvälineitä. Viikko vierähti nopeasti ja kotimatka saattoi alkaa virkistyneiden matkakumppaneitten kanssa.
Vaikka loma olisi kuinka onnistunut, niin kotiin on aina ihana palata.

Aune Menna ja Ritva Vekki