Joulujuhla 2016

JOULUJUHLA JOKINIEMEN KOULUSSA LAUANTAINA 10.12.2016

Vietimme taas mukavan joulujuhlan Jokiniemen koulussa. Ilmoittautuneita oli lähes 80, joten porukkaa piisasi. Alkuglögien aikana ja monesti muulloinkin juhlan kuluessa Leena Hästbacka lauloi haitaristin Rolf Storsjö säestyksellä jouluisia lauluja. Liisa Mäkelä toivotti väen tervetulleeksi juhlimaan.

Kaksi runonlausujaa, Aila Mielikäinen ja Kirsti Aaltonen, sekä laulajamme Riitta Seppänen viihdyttivät meitä kivalla esityksellään. Pari päivää aiemmin koottu Tiernatytöt esitti perinteisen joulukuvaelman itämaiden tietäjistä ja styranki Heroteksesta. Voihan Kihti - eikun Knihti! Oli hauska esitys.

Koulun keittiön väki oli kattanut kauniisti pöydät joulupuuron nauttimista varten. Oli hyvää riisipuuroa, mehukeittoa ja mainioita patongin paloja. Ja maittavaa kotikaljaa suun kostutukseksi. Yllätysnumerona kaksi tonttua tonttuili kertoen ja laulaen kiinnostavan joulutarinan.

Torttukahvien jälkeen jaettiin vuoden kunniapalkinnot. Vuoden 2016 ahertajan kiertopalkinnon sai Hannu Kervinen. Vuoden urheilija on Jouko Lumme, ansioitunut boccian pelaajamme. Ja vuoden liikkuja on Liisa Mäkelä. Onnea ja kiitos aktiivisesta toiminnastanne!

Sitten arvottiin 10 isoa herkkukassia, neljä Tukholman risteilyä ja kaksi mahtavaa herkkukoria. Onnea voittajille! Ennen juhlan päättymistä myytiin vielä pöytien koristeena olleita ruukkukukkia. Kiitos viihdyttävästä juhlasta järjestäjille ja juhlijoille!

Heikki Aulio 13.12.2016