Haastateltavana Heikki

Haastattelussa Heikki Aulio (Invaviestissä 2015-3)

Kuka olet ja mitä olet tehnyt?

Olen Heikki Aulio. Työkseni puuhailin 30 vuotta atk-alalla, esimerkiksi kehittämis-, laatu-, koulutus- ja turvallisuushommissa. Olen toiminut aktiivisesti monissa koulutukseen liittyvissä yhdistyksissä. Toimin aikanaan Hiekkaharjun koulun johtokunnan puheenjohtajana. Opetin Oulunkylän Pop & Jazz Opistossa saksofonien ja klarinetin soittoa 10 vuoden ajan, ja nykyään toimin Ogeli Big Bandissä ja sitä hoitavan yhdistyksen hallituksessa.

Kauanko olet ollut yhdistyksemme ja Invalidiliiton jäsen?

Varsinaisena jäsenenä olen ollut vasta vajaan vuoden, mutta sitä ennen olin kannatusjäsen. Olen aiemmin ollut Helsingin Invalidien Yhdistys ry:n jäsenenä jo vuosikymmeniä. Nyt olen HIY:ssä vain kannatusjäsenenä.

Miksi liityit yhdistykseemme?

Jäätyäni eläkkeelle vuoden 2008 lopussa innostuin vapaaehtoistoiminnasta ensin HIY:ssä.  Sitten uusien mainioiden tuttujeni kautta löysin vastaavaa lähempääkin – 3 km kotoani – ja siirryin Vantaan Invalidit ry:n varsinaiseksi jäseneksi.

Miten osallistut yhdistyksemme toimintaan?

Vedän atk-kerhoa kuukauden 2. ja 4. keskiviikkona klo 18-20. Kokoan yhdistyksen Invaviesti-lehteä. Toimin matkailutoimikunnassa. Taidekerhossa olen tehnyt hyvän opettajan opastamana monenlaisia tauluja. Nyt opiskelen henkilökohtaisten avustajien työnantajien kouluttajaksi.

Mitä tämä yhdistystoiminta antaa sinulle?

Paljon onnistumisen kokemuksia. Erinomaisia ystäviä. Mahtavaa seuraa. Haastavia tehtäviä.

Mottosi?

Mitä enemmän annat apua muille, sitä enemmän saat hyvää itsellesikin.

Aune Menna