Haastateltavana Erkki

Haastattelussa Erkki Heikkilä (Invaviestissä 2016-3)

Kuka olet ja mitä olet tehnyt?

Hei! Erkki Heikkilä tässä. Yhdistyksessä ja muuallakin minut tunnetaan lempinimellä Eki. Siviilisääty on eläkeläinen ja pappa. Olin puheenjohtajana vuodet 2003-08. Työkeskus Visu (1986-2015) oli elämän työni, yhdessä mahtavien yhteistyökavereiden kanssa.  Harmi vain, että toiminnan ostopalvelusopimus Vantaan kaupungin päättyi. Lisäksi olen toiminut yhdistyksen edustajana Invalidiliiton liittovaltuustossa ja Vantaan Vammaisneuvostossa ja esteettömyysneuvojana.

Kauanko olet ollut yhdistyksemme ja Invalidiliiton jäsen?

Olen ollut jäsen vuodesta 1982

Miksi liityit yhdistykseemme?

Ensiksi varmaan tärkein asia oli IT-lehden saaminen. Sitten menin uteliaisuuttani vuosikokoukseen 1983 ja siellä se ”vahinko” tapahtui. Minut suorastaan imaistiin toimintaan mukaan ja huomasin, että yhdistyksessä oli mahtavia ja idearikkaita tyyppejä.

Miten osallistut yhdistyksemme toimintaan?

Viimevuodet olen toiminut matkailu- ja retkeilytoimikunnan vetäjänä etsien esteettömiä ja mielenkiintoisia tutustumiskohteita päivämatkan päästä. Olen myös linkkinä yhdistyksen aikaisempaan toimintaan.

Mitä tämä yhdistystoiminta antaa sinulle?
Mielekästä tekemistä, vertaistukea ja ystäviä. Erityisesti viime aikoina Atk-kerho on ollut enemmän kuin tarpeen, koska eihän ne tietokoneet mitään tiedä (luulevat vain L!)

Mottosi?

Näillä mennään!