Yhdistysavain-kurssi

Kuvia Yhdistysavain-kurssilta

InvalidiliittoNYT

KOTISIVUT YHDISTYSAVAIMELLA

Invalidiliitto järjesti 13.-14.11.2015 kurssin yhdistysten kotisivujen rakentamiseksi YHDISTYSAVAIMELLA. Paikkana oli hotelli Scandic Paasi Helsingissä.
Osallistujia oli toista kymmentä eri puolelta Suomea kahdeksasta yhdistyksestä. Kurssin vetäjänä toimi koulutuspäällikkö Raimo Oksanen Työväen Sivistysliitosta (TSL). Invalidiliitosta mukana oli Aapo Rantanen.

Opiskelimme nettisivujen tekemisen perusasiat. Yhdistysavain-työkalu on melko helppokäyttöinen ja kuitenkin kohtalaisen monipuolinen. Kun sivuston runko on saatu valmiiksi, on helppo jakaa kirjoitustehtäviä eri henkilöille. Juttujen ja kuvien lisääminen sivustoon on sen verran yksinkertaista, että uusien tietojen vieminen nettiin on simppeliä ja nopeaa.

Tekniikan opiskelun ohesssa nautimme hotellin herkullisista antimista. Perjantaina lounas oli meksikolaistyyppinen. Illalliseksi saimme mureaa härkää. Ja lauantain aaamupalakin oli erityisen monipuolinen.

Kurssilla pääsi hyvin nettisivujen rakentamisen alkuun. Luultavasti internettiin putkahtaa tuota pikaa kahdeksan uutta sivustoa. Ja jatkossa neuvoja Yhdistysavaimen käyttöön voi kysellä tämän jutun kirjoittajalta.

Heikki Aulio 13.11.2015
Vantaan Invalidit ry