Vammaisten päivä

KANSAINVÄLINEN VAMMAISTENPÄIVÄ TORSTAINA 03.12.2015

Markkulaan tuli vieraita läheisestä päiväkodista kello 10.

Viisi esikoululaista ja heidän ohjaajansa tulivat tutustumaan Vantaan Invalidien toimintaan.

Ensin lapset saivat ilmapallot ja palloleikki alkoikin välittömästi. Sitten esittelimme heille muun muassa käsi- ja jalkaproteesin - vautsi miten kummallisia. Kokeiltavan oli erilaisia apuvälineitä kuten sauvoja ja ottimia. Ja sitten lapset pääsivät kokeilemaan pyörätuolilla liikkumista. Viimeisenä apuvälineellä esiteltiin nappia painaen ajokuntoon aukeava tai itsensä kokoon taittava sähkömopo - voi ihmettä! Muutama uskaliain kokeili matkamopolla ajoakin.

Esittelyjen välillä eskarilaiset lauloivat hienosti ohjaajan kitarasäestyksellä useita lauluja. Muistivatpa hyvin kaikki sanat. Pieni välipala ja herkulliset pullat maistuivat. Välillä leikittiin muutamia laikkejä.

Lopuksi yhdistyksemme ahertajat luovuttivat eskarilaisryhmälle hienon päiväpeiton. Ja lapset ehtivät vielä kuunnella satuakin ennen lähtöään pienet lahjat mukanaan.

Oli oikein mukava tapaaminen. Jos laskiaisen aikoihin on sopivasti lunta niin eskarilaiset tulevat Markkulan pihaan laskemaan mäkeä. Tervetuloa uudestaan!

Heikki Aulio 08.12.2015