Miesten Jutun lopetus

Miesten Juttu -projektin päätöstilaisuus HIY:ssä torstaina 26.03.2015 klo 17-19

Helsingin Invalidien Yhdistys ry:n (HIY) toimitilassa Helsingissä Voudintie 6:ssa keräännyttiin juhlimaan vuosien 2012-2014 aikana toteutetun Miesten Juttu -projektin tuloksia. Nähtiin projektista kertova mainio videoelokuva ja kuultiin projektin taustoista ja vaiheista. Video löytyy Youtubesta hakusanoilla Miesten juttu.

HIY:n puheenjohtaja Riitta Jolanki kertoi miten projekti käynnistyi toiminnanjohtaja Ilse Uotin ideasta. Mukaan pyydettiin Espoon Invalidit ry (ESPIN) ja Vantaan Invalidit ry. Rahoitus järjestyi Raha-automaattiyhdistyksestä (RAY). Hanketta hoidettiin HIY:n toimitilasta käsin.

Projektin koordinaattori Tommi Huhtaniemi esitteli projektin tavoitteita ja sisältöä. Sitten keskityttiin katsomaan projektista tehty videoelokuva. Siitä saavat muutkin yhdistykset hyviä vinkkejä omien hankkeidensa toteuttamiseen - kannattaa katsoa! Video tulee HIY:n ja Miesten Jutun nettisivuille.

Yhdestä projektin hankkeesta Äijäjoogasta saatiin lyhyt konkreettinen yhteenveto, kun joukko äijiä näytti Veikko Tarvaisen vetämänä miten tuolijoogataan äijämäisesti. Hieno esitys! Äijäjooga ja moni muukin projektin luoma toiminta jatkuu edelleen varsinaisen projektin päätyttyä. Kaikki äijät innolla mukaan!

Viimeisenä esityksenä kuultiin erikoista ja erinomaista Lihastautiyhdistyksen yhtyettä Rolling Apples. Se esitti viiden soittajan iPad-tableteilla ja laulajan erinomaisella äänellä aikaansaaden joukon hienoja kappaleita. Nykyisten tietokoneiden avulla lihassairauksista huolimatta voi tuottaa hienoa musiikkia. Käy katsomassa orkesterin Facebook-sivuja!

Viimeiseksi nautimme monipuolisia pieniä herkkuja ja kuohuvaa juomaa. Oli erikoista ja erikoisen hyvää.
Tulkaa kaikki miehet jatkossa mukaan yhdistysten toimintaan. Ja ainakin erityisesti miehille kohdistettuihin toimintoihin.

Heikki Aulio ja Aune Menna 27.03.2015

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

Seuraavana Youtubeen tallennettu Rolling Apples -yhtyeen biisi, jonka löydät myös osoitteesta http://youtu.be/Fb8I1i5kS2Q